Levering
Vi leverer over hele landet lige til din hoveddør – også selvom du ikke er hjemme. Se dine mulige leveringsdage nedenfor.
Hvornår leverer vi hos dig?
Alle fakta om den nemme levering
Vi leverer over hele landet, undtagen ikke brofaste øer – dog inkl. Bornholm.
- Vi leverer faste ugentlige dage; primært natten til søndag kl. 00-08 eller natten til mandag/tirsdag kl. 00-07 – tjek dine mulige leveringsdage ovenfor. Enkelte steder kan leveringen starte fra kl. 22.00 pga. lange ruter. Der er naturligvis taget højde for mængden af køleelementer i kassen ved tidlig levering – så du behøver ikke bekymre dig om kølekæden. I udvalgte postnumre leverer vi også i dagtimerne.
- Maden kommer i en særlig papkasse med køleelementer, der sikrer den rette temperatur på kølevarerne i op til to timer efter senest mulige leveringstidspunkt ved natleveringer.
- Ved dagsleveringer anbefaler vi, at du, så snart du har modtaget din måltidskasse, stiller kølevarerne i køleskabet for at sikre fødevaresikkerheden og friske råvarer.
Du har mulighed for at angive, hvor din måltidskasse skal sættes (terrasse, trappe, carport el. lign.). Angiver du ikke noget sted, sætter vi dine måltidskasser ved hoveddøren, eller hvor kassen står bedst i læ for vind og vejr.
Bor du i aflåst opgang, tilbyder vi en nøgleservice (læs mere nedenfor). Du kan også få levering i sommerhuset, eller hvor det ellers måtte passe dig.
Din måltidskasse leveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke leverancer med tilbage, og RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk, når kassen er leveret.
Uden en nøgle kan vi ikke garantere din levering. Derfor kan vores faste kunder med regelmæssige leveringer tilmelde sig vores nøgleservice, så du ikke behøver at være hjemme, når vi leverer.
Aflåst opgang
Er der en kode til din opgang, kan du angive koden sammen med din tilmelding. Hvis din opgang kræver nøgle, skal vi bruge en kopi af din opgangsnøgle, så vi kan levere dine kasser ved din hoveddør. Sæt en kopi af opgangsnøglen fast på et stykke pap eller lignende, så den ikke skærer sig fri af kuverten. Skriv dit kundenummer på pappet eller kuverten og send nøglen til:
RetNemt Måltidskasser
Ole Rømers Vej 4
3000 Helsingør
Naboens nøgle
Har vi en opgangsnøgle fra en anden kunde i din opgang, har du mulighed for at blive koblet på samme nøgle. Vælger du at blive tilkoblet en eksisterende nøgle, behøver du ikke indsende en kopi af opgangsnøglen. Du skal dog være opmærksom på, at dette kan ændre sig, hvis ejeren af den eksisterende nøgle beder om at få sin nøgle retur. I det tilfælde vil dine leveringer udeblive, indtil vi har modtaget en ny nøgle.
Postnøgle / systemnøgle
Bor du i en opgang med systemnøgle, der virker til både opgangen og din lejlighed, skal du ikke sende os en kopi af din almindelige nøgle, men i stedet få en såkaldt postnøgle fra din vicevært. Postnøglen virker kun til opgangen. Nøgler, der virker til både opgang og lejlighed, kan vi desværre ikke modtage.
Modtagelse og registrering af nøglen
Når vi modtager din nøgle, registrerer vi den i vores system med et nummer, der kun er tilgængeligt og brugbart i vores interne og sikrede nøglesystem. Når nøglen er modtaget, sender dig en nøglekvittering på mail, så du ved, at nøglen er nået sikkert frem til os. Nøglen bliver herefter givet videre til den ansvarlige vognmand, som leverer i dit område.
RetNemt Måltidskasser er forpligtiget til at behandle og opbevare udleverede nøgler forsvarligt. Nøglen er derfor ikke på nogen måde tilgængelig eller anvendelig for udefrakommende personer.
Erstatningspligt
Skulle nøglen mod forventning blive væk, erstatter vi med det beløb, det koster at anskaffe en ny, dog max. 250 kr. RetNemt Måltidskasser er ikke erstatningspligtig for omkostningerne ved skift af lås m.v. men hæfter udelukkende for selve nøglen.
Nøglefri måltidskasselevering med Bekey
RetNemt samarbejder med Bekey, der er en digital adgangsløsning. Med Bekey kan vi tilbyde flexlevering til vores kunder i etageopgange. Flexlevering betyder at kunder, der bor i aflåste etageopgange, ikke behøver at udlevere en nøgle eller chip til os forud for deres måltidskasselevering. I stedet får vores chauffører adgang til den aflåste etageopgang via en applikation på telefonen. De digitale nøgler slettes efter leveringen. På den måde kan vores kunder nemt og sikkert få leveret deres RetNemt måltidskasser.
Har din etageopgang Bekey? Så tag kontakt til vores kundeservice, og så hjælper vi dig med at få nøglefri måltidskasselevering.
Alle måltider leveres i en papkasse, der kan sendes til genbrug. Læg blot kassen i din genbrugspapbeholder, husk at folde den sammen, så fylder den mindre.
Vi leverer senest kl. 8 søndag morgen eller kl. 7 mandag eller tirsdag morgen - hvilken ugedag, der leveres, afhænger af dit postnummer. I enkelte postnumre i København leverer vi også ml. 12-17 om tirsdage. Er levering af måltidskasserne ikke sket inden sidst mulige leveringstidspunkt, har du fået en forkert kasse, eller er der andre problemer med leveringen, bedes du kontakte os hurtigst muligt. Du kan se vores kontaktoplysninger her (https://www.retnemt.dk/kontaktinfo). Vi vil så prøve at spore leveringen – og ellers kreditere dig de udeblevne måltidskasser.